Blocket lanserar Motortoppen – de populäraste bilarna just nu
På Blockets nya sida Motortoppen (blocket.se/motortoppen) möts besökarna av ett inspirerande annonsflöde där endast de populäraste bilarna på Blocket dyker upp. Här kan svenska folket på ett enklare, snyggare och smidigare sätt upptäcka sin drömbil.
Över en halv miljon (543 000) besökare tar del av utbudet av begagnade bilar på Blocket varje dag. För att fånga svenskarnas stora intresse för bilar har Motortoppen skapats som visar de mest klickade annonserna inom bilkategorin.
– Intresset för bilar är mycket högt i landet med stor bredd inom olika ålderssegment. Genom Motortoppen kan vi bjuda svenska folket på ett engagerande innehåll som många redan idag letar upp på egen hand och sprider i sina sociala kanaler, säger Cecilia von Krusenstierna, marknadschef på Blocket.
I våras skapade Blocket ett eget affärsområde för fordon med ett dedikerat team som ska fokusera fullt ut på att utveckla nya produkter och tjänster och säkerställa att behoven på marknaden tillgodoses på bästa sätt. Blockets initiativ Motortoppen är en del av satsningarna framåt.
– Vårt fokus framöver är att skapa nya spännande möjligheter för köpare att ta del av vårt kvalitativa utbud och komma i kontakt med bilhandlare och privatsäljare. Genom att göra det enklare för bilköpare och entusiaster att upptäcka populärt innehåll effektiviserar vi därmed handeln vilket är en av Blockets stora styrkor, säger Therese Ahlström Brodowsky, affärsområdeschef för Fordon på Blocket.
På Motortoppen dyker de mest klickade privat- och företagsannonserna upp inom bilkategorin vilket besökaren kan filtrera utifrån tidsperiod. Sålda bilar syns inte i flödet när de tas bort av säljaren.