Wayke är den nya annonsplatsen för bilar
För att göra köpupplevelsen tryggare, enklare och mer lustfylld lanserar nu bilbranschen den nya plattformen Wayke – en digital marknadsplats inspirerad av tjänster som Hemnet.
Att köpa bil är för många svenskar det näst största köpet man gör i livet. I grunden är associationerna positiva och när svenskarna beskriver sina känslor kopplade till köpet så är det förväntan, lugn, upprymdhet och lycka som kommer främst. Detta visar en ny undersökning gjord i samarbete med Kantar Sifo, på uppdrag av bilbranschens mest omfattande gemensamma initiativ någonsin – den digitala handelsplattformen Wayke.
Wayke är ett unikt initiativ av branschen, för konsumenterna. Det finns en enorm styrka i att närmare tusen handlare – från olika varumärken och professionella begagnathandlare med representation över hela Sverige – nu går samman för att göra gemensam sak av ambitionen att skapa bästa möjliga förutsättningar för kunderna att köpa begagnad bil i en informativ, engagerande och trygg miljö. Vi räknar med att det kommer revolutionera marknaden, säger Tommy Letzén, VD på MRF.